Kirjoittaja Aihe: Tomi Vesanen - Keskustelija?  (Luettu 5792 kertaa)

Petteri Soininen

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • ApinaX - Ulkona kasvaa puita
Tomi Vesanen - Keskustelija?
« : 13:07:04, 30.09.2005 »
Olen seuraillut erinäisiä threadeja tällä keskustelupalstalla, ja olen myös toistuvasti joutunut kokemaan, että yksi henkilö terrorisoi tätä foorumia. Otsikko liittyy hieman tähän tapaukseen.

Olisiko mitenkään mahdollista, että tämän Tomi Vesasen tili pistettäisiin hetkeksi "jäähylle" ? tai voisiko tämän ongelman (ovathan muut keskustelijat samaa mieltä?) ratkaista siten, että Vesanen saisi kirjoittaa esim. yhden viestin päivässä/vuodessa?

Toivon, että ylläpito ottaa tämän asian tosissaan.

Akseli Kilpinen

• Ylläpitäjä
  • Administrator
  • Sr. Member
  • Sukupuoli: Mies
  • SCPM #15 / vetäjä
    • MSN Messenger  - supreme@hohto.org
    • Profiili
    • hohto.org
    • Sähköposti
Re: Tomi Vesanen - Keskustelija?
« Vastaus #1 : 14:28:10, 30.09.2005 »
haha!  ;D

Todellakin yksi viesti max vuodessa sopisi Vesaselle erittäin hyvin, mut hei ajattele kun tota jätkää joutuu vielä kattelemaan ihan nettimaailman ulkopuolellakin. ;D
Eiköhän se Tomi tosta rauhotu viesteineen tai sit laitetaan rauhottumaan.  :)

Mutjoo tosissaan kai se Vesanen vois vähän rajottaa "älykkökommentteja" jos muilla on jotain näitä vastaan, itse kyllä aivan huumorilla ottanut.
- Akseli Kilpinen / SC Pelimiehet #15 C & vetäjä - / HU-46 Future #5 / futis: GOM & Nissen Pallo | Omat sivuni: hohto.org

Marko Koppanen

• Full Member
    • Profiili
« Vastaus #2 : 19:39:04, 30.09.2005 »
mitä v..ttua Vesasella on hyvät kommentit ja niitä kaivataan ei muuta ku jatkoa vaan mies puhuu
asiaa.

Tomi Vesanen

• Hero Member
    • MSN Messenger  - Predator_EX@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 05:14:51, 01.10.2005 »
höh.. no onpas tämäkin  :o :o  jos foorumi ei ole tarkoitettu kommetteja varten, niin mikä sitten on?

ja oma mielipiteeni on, että jos ei edes jossain foorumilla jonkun kommentteja kestä, niin feel free to leave... ei kukaan pakota täällä olemaan  :-\    kaiken maailman juttuja sitä näkeekin  ;D ;D
Jatkoa ketjulle... kulta puuttuu.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.

Sami Kilkki

• C
  • Full Member
  • PIKARI
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 20:29:42, 01.10.2005 »
oon tommin kanssa samaa mieltä...

rajottakaa viel sitä että kuka saa laittaa viestiä ja kuka ei.... >:(

joko mä otan tän sivun pois pikavalinnasta......vai mitä
aina voi voittaa.

T-J Panttila

• Jr. Member
  • **
  • Ajatusten sahara
    • ICQ Messenger - 32048647
    • Profiili
    • www.panttila.com
« Vastaus #5 : 14:45:38, 02.10.2005 »
Periaatehan on se, että mitä tahansa kirjoitat, mille tahansa nettipalstalle, niin aina joku vetää herneen nenäänsä, vaikka kuinka olisit hienovarainen ja kaikki huomioon ottava. Eri asia on kenen tekstejä haluaa lukea ja mitkä ottaa todella tosissaan. Monesti näkee tekstejä missä on asiaa, mutta asia vain valitettavasti hautautuu idioottimaisen kirjoitustyylin, täysin asian sivusta puhumisen tai tietämättömyyden takia.

Vesasen teksteihin en ota kantaa suuntaan enkä toiseen. Niin kauan kun tekstit eivät mene henkilökohtaisuuksiin ja törkeyksiin niin kirjoitelkoon asiansa. Jos hänen tekstinsä ajaa muut keskustelijat pois foorumilta ja foorumin tyhjäksi, niin ompahan taas yksi syy lisää olla poissa koneen ääreltä.    ;D
// Salibandy, Jovi
// Pienjoukkue futis, Nissen Pallo
// www.panttila.com

Petteri Soininen

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07:48:01, 03.10.2005 »
Vesasen tekstejä lukiessa tekee mieli alkaa vahingoittamaan itseään ja se ei voi olla hyväksi normifoorumikävijälle. Perustelen asiani suorien lainausten muodossa:

Joku vertasi jäähypenkkiä jääkiekkomaisesti "Boksiin". Vesanen kuittaa:
ohhoh.. no täytyy myöntää että en ole hallilla käynyt 1½ viikkoon, mutta että ovat kerenneet jo oikeen jäähyboxin ja ovetkin rakentaa

Tämä viesti herätti mussa hyvin ristiriitaisia tunteita. Naisilta voi kostua pöksyt jonkun tietyn asian takia (mihin sanonta viittaa), ja miehillä VAIN yhdestä syystä:
noh kliimaksi lähestyy... johan tässä meinaa ihan pökät kostua.

ja tässä se järkyttävin (Vesanen analysoi salibandyä ammatinvalintana yms.) :
Mutta eihän rekkareiden määrän rajoituksen poistuminen vaikuta yhtään mihinkään oman joukkueen osalta   . vai onko se vain joku aivan käsittämätön henkinen muuri jota ei voi läpäistä, että kun on kyseessä mestis tai ykkönen, niin sinne ei vain uskalleta lähteä pelaamaan. Ja se etteikö uskalla lähteä pelaamaan kortteliliigaa, niin on aivan järjettömän typerää.. siis uskalluksestahan äkkiseltään keksin kaksi vaihtoehtoa.. 1. pelkää terveytensä puolesta 2. pelkää että ei pärjäisi pelillisesti.  Tuosta tuo ensimmäinen ei millään muotoa ole varteenotettava vaihtoehto, koska peli on perusluonteeltaan paljon siistimpää kuin alemmissa sarjoissa. ja jälkimmäisen suhteen taas... jos tarvii pelätä pärjäämättömyyttä.. niin kannattaisiko sitten kuule keskittyä pelailemaan liiton sarjoja, tai vielä parempi vaihtoehto on että lakkaa pelaamisen kokonaan.... ymmärrän että monen monissa lajeissa voi nykyään toimia jo amamtilaisena jos rahkeet riittää, niin leipänsä kyllä tienaa...silloin on jo jossain määrin oleellista se pärjääminenkin ( vaikkakaan itse on moista suosi, liikunta ja urheilu pitäisi olla ihmisille ja etenkin nuorille tapa/halu/himo  jne.. mitä nyt kellekin eikä verissäpäin taistelua rahasta). Mutta kertokaapa ihan rohkeasti, kuka teistä ansaitsee rahansa ruokaan, laskuihin, huveihin, matkoihin, hankintoihin sekä terveydenhoitokuluihinsa pelaamalla jotain lajia lahden kortteliliigassa?

*En mä kyllä keksi yhtäkään*    <---- oletettavasti jokainen joka edes viitsii tosissaan kyseistä asiaa edes ohimennen ajatella, joutuu noin toteamaan

Plääh.. oli vielä monta juttua jotka ajattelin sanoa.. mutta v**tuako minä tässä tarinoin, olen niin monta kertaa eri ihmisille yrittänyt samoista asioista sanoa. Jos ei tähänkään asti ole auttanut, niin mihinkäpä se siitä muuttuisi... pelatkaa perkele mun puolestanne vaikka coronaa naapurin emännän nännipihoista leikatuilla nappuloilla vietnamilaisessa katusarjassa ( jos sitä ei valmiiksi ole, niin PERUSTAKAA sellainen)

ps. kirjoituksellani en osoita yhtäkään henkilöä enkä yhtäkään joukkuetta. Jokainen joka sekaisen tekstin rivien välistä osasi edes 10 % mun pointista lukea, niin varmasti tunnistaa sieltä itsensä tai oman joukkueensa ( välttämättä kuulumatta henkilökohtaisesti samaan ajatusmaailmaan muun joukkueen kanssa)

Tehkää tälle kaverille jotain. Herranjumala, Pyydän. Toinen ranne on jo auki.

Tomi Vesanen

• Hero Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 09:58:37, 03.10.2005 »
 ;D ;D T-J:llä oli osuva pointti noista foorumeista  :)

Ja Soinisella tuntuu olevan vähän sama juttu kuin kovin monella muullakin, ylimääräistä aikaa riittää ja jotainhan sillä pitää tehdä. Näin toimin itsekin silloin kun aikaa on  :) Niistä yksi on muutamien foorumeiden läpikäynti sekä itse sinne kirjoittelu, toisille se voi olla jotain muuta, kuten esimerkiksi jonkun yhden henkilön viestihistorian kahlaamista  ;) Jokainen tavallaan  :P

ps. lainauksistahan saa kovin erilaisen jättämällä hymiöitä pois, ja toisaalta jos foorumin lukeminen aiheuttaa noin pahoja oireita, niin siinä vaiheessa itse ainakin lakkaisin lukemasta niitä  :D

Tommi Maaninka

• Vieras
« Vastaus #8 : 15:33:48, 04.10.2005 »
Kaipaa moni ns. medialukutaitoa näköjään  ;D

Rauno Poikela

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13:11:31, 11.11.2005 »
Vesasen tekstejä lukiessa tekee mieli alkaa vahingoittamaan itseään ja se ei voi olla hyväksi normifoorumikävijälle. Perustelen asiani suorien lainausten muodossa:

Joku vertasi jäähypenkkiä jääkiekkomaisesti "Boksiin". Vesanen kuittaa:
ohhoh.. no täytyy myöntää että en ole hallilla käynyt 1½ viikkoon, mutta että ovat kerenneet jo oikeen jäähyboxin ja ovetkin rakentaa

Tämä viesti herätti mussa hyvin ristiriitaisia tunteita. Naisilta voi kostua pöksyt jonkun tietyn asian takia (mihin sanonta viittaa), ja miehillä VAIN yhdestä syystä:
noh kliimaksi lähestyy... johan tässä meinaa ihan pökät kostua.

ja tässä se järkyttävin (Vesanen analysoi salibandyä ammatinvalintana yms.) :
Mutta eihän rekkareiden määrän rajoituksen poistuminen vaikuta yhtään mihinkään oman joukkueen osalta   . vai onko se vain joku aivan käsittämätön henkinen muuri jota ei voi läpäistä, että kun on kyseessä mestis tai ykkönen, niin sinne ei vain uskalleta lähteä pelaamaan. Ja se etteikö uskalla lähteä pelaamaan kortteliliigaa, niin on aivan järjettömän typerää.. siis uskalluksestahan äkkiseltään keksin kaksi vaihtoehtoa.. 1. pelkää terveytensä puolesta 2. pelkää että ei pärjäisi pelillisesti.  Tuosta tuo ensimmäinen ei millään muotoa ole varteenotettava vaihtoehto, koska peli on perusluonteeltaan paljon siistimpää kuin alemmissa sarjoissa. ja jälkimmäisen suhteen taas... jos tarvii pelätä pärjäämättömyyttä.. niin kannattaisiko sitten kuule keskittyä pelailemaan liiton sarjoja, tai vielä parempi vaihtoehto on että lakkaa pelaamisen kokonaan.... ymmärrän että monen monissa lajeissa voi nykyään toimia jo amamtilaisena jos rahkeet riittää, niin leipänsä kyllä tienaa...silloin on jo jossain määrin oleellista se pärjääminenkin ( vaikkakaan itse on moista suosi, liikunta ja urheilu pitäisi olla ihmisille ja etenkin nuorille tapa/halu/himo  jne.. mitä nyt kellekin eikä verissäpäin taistelua rahasta). Mutta kertokaapa ihan rohkeasti, kuka teistä ansaitsee rahansa ruokaan, laskuihin, huveihin, matkoihin, hankintoihin sekä terveydenhoitokuluihinsa pelaamalla jotain lajia lahden kortteliliigassa?

*En mä kyllä keksi yhtäkään*    <---- oletettavasti jokainen joka edes viitsii tosissaan kyseistä asiaa edes ohimennen ajatella, joutuu noin toteamaan

Plääh.. oli vielä monta juttua jotka ajattelin sanoa.. mutta v**tuako minä tässä tarinoin, olen niin monta kertaa eri ihmisille yrittänyt samoista asioista sanoa. Jos ei tähänkään asti ole auttanut, niin mihinkäpä se siitä muuttuisi... pelatkaa perkele mun puolestanne vaikka coronaa naapurin emännän nännipihoista leikatuilla nappuloilla vietnamilaisessa katusarjassa ( jos sitä ei valmiiksi ole, niin PERUSTAKAA sellainen)

ps. kirjoituksellani en osoita yhtäkään henkilöä enkä yhtäkään joukkuetta. Jokainen joka sekaisen tekstin rivien välistä osasi edes 10 % mun pointista lukea, niin varmasti tunnistaa sieltä itsensä tai oman joukkueensa ( välttämättä kuulumatta henkilökohtaisesti samaan ajatusmaailmaan muun joukkueen kanssa)

Tehkää tälle kaverille jotain. Herranjumala, Pyydän. Toinen ranne on jo auki.

keskustelija Tomi Vesanen jatkaa valitsemallaan tiellä. ottaa kantaa vaikka asia ei hänelle kuulu ja esitää....ainiin, eihän sillä ole koskaan mitään mielipidettä tai asiaa mitä voisi esittää. Herranjumala noita sisällökkäitä viestejä taas osiossa salibandy/mestis..Onko sulla Vesanen kaikki kotona vai esitätkö vaan .....hmää ?

Thomas Lilja

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 21:27:07, 11.11.2005 »
Annetaan Tomin keskustella, ees joku yrittää herättää kevyttä keskustelua :P

Tomi Vesanen

• Hero Member
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 04:39:04, 12.11.2005 »
Tuumin jo aikaa sitten etten tähän täysin typerään topicciin mitään kommentoi... mutta Rauno hyvä, mitä minun viestini ovat jolleivat minun mielipiteitä ?? Ja jokaiselle jutulle on joku juurensa, mutta kuten oletettavaa, niin kaikki eivät millään voi tuntea jokaisen henkilön jokaisen kommentin taustoja jos on vaikka kyseessä jonkun tietyn ryhmän sisällä vallitseva läppä tai muuta vastaavaa  ;D tarviiko siitä sitten ymmärtämättömän turhautua niin paljon että pitää heittäytyä lapselleseksi ja taas ruveta purnaamaan siitä  ::) .

Ja vielä viitaten tuohon raunon viestiin, niin ei en leiki tyhmää (siksi tuon sanan tulkitsen tässä tapauksessa) en viisasta, enkä mitään muutakaan, olen ihan oma itseni  :) Mutta se on fakta että joka ikinen henkilö on juurikin tyhmä, hullu, kusipää, idiootti, älyllisesti jälkeen jäänyt (jolle henkilö itse ei toki mitään voi) tai ihan mitä tahansa mitä joku voi keksiä... näin siis aina jonkun mielestä, ja sillä sipuli  :o

Toisaalta taas mitä tulee erinäisiin asioihin täällä kommentoimiseen, niin käyttäkää ihmeessä itse enemmän tätä foorumia... välillä menee helposti viikko ettei tänne tule yhtään uutta viestiä... niin jotta täällä saadaan jonkunnäköistä aktiviteetti ylläpidettyä, niin jonkunhan niitä viestejä on laitettava  :-* Ja onhan minun mielipiteeni, infot asioista, huulenheitto jostain asiasta tai mitä milloinkin tätä palvelleetkin.. moni on tuottanut vastamielipiteitä, huulenheittoa muiden osalta liittyen samaan asiaa... ja herranjestas siiis jopa tämän oman topicin   :o 

Ja miksi topic alualkaen pystyyn laitettiin, oli se että minä "terrorisoin" tätä foorumia... ja jos joku oikeasti on sitä mieltä, niin olkaa hyvä ja marssikaa poliisille tekemään ilmoitus "terrorisoijasta" / "häiriköstä"  kortteliliigan foorumilla. He kyllä hoitavat asian sitten.. tähänhän taas joku asiasta tietämätön oisi taas kuitannut ja väittänyt että perkele kun puhun TAAS tyhmiä... vaan eipä asia ole näin.. lähivuosina on montakin tapausta joista on annettu tuomio, niin keskustelupalstoista kuin nyt ilmeisesti viimeisin tuomio jopa suomalaisessa chat portaalissa häiriköineestä tamperalisesta 31-vuotiaasta miehestä.. tässä lyhyt pätkä seuraamuksista: 

"Käräjäoikeus määräsi tuomitun maksamaan 50 päiväsakkoa eli yhteensä 300 euroa. Lisäksi miehen on korvattava keskustelupalstaa ylläpitävälle Oy Eniro Finland Ab:lle 1 300 euroa aiheuttamistaan vahingoista." 

Että jos mielipiteet ovat oikeasti tuollaiset, niin MARS MARS poliisin puheille sen sijasta että täällä hiljaa siitä whineää  :P 

Akseli Kilpinen

• Ylläpitäjä
  • Administrator
  • Sr. Member
  • SCPM #15 / vetäjä
    • MSN Messenger  - supreme@hohto.org
    • Profiili
    • hohto.org
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 14:58:16, 12.11.2005 »
Jooh Tomin mielipiteet voivat olla välillä omalaatuisia, :D mutta kyllä ne täällä sallitaan ylläpidon puolesta ja hyvä tosiaan et joku pitää aktiivisuutta yllä.
Voihan sitä tietenkin välillä vähän miettiä mitä kirjoittaa.
- Akseli Kilpinen / SC Pelimiehet #15 C & vetäjä - / HU-46 Future #5 / futis: GOM & Nissen Pallo | Omat sivuni: hohto.org

Jimi Nevalainen

• Newbie
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 19:53:36, 12.11.2005 »
Olen seuraillut erinäisiä threadeja tällä keskustelupalstalla, ja olen myös toistuvasti joutunut kokemaan, että yksi henkilö terrorisoi tätä foorumia. Otsikko liittyy hieman tähän tapaukseen.

Olisiko mitenkään mahdollista, että tämän Tomi Vesasen tili pistettäisiin hetkeksi "jäähylle" ? tai voisiko tämän ongelman (ovathan muut keskustelijat samaa mieltä?) ratkaista siten, että Vesanen saisi kirjoittaa esim. yhden viestin päivässä/vuodessa?

Huumori hei,  älä jätä..

Mielestäni Soininen on liian tosikko tälle foorumille. Eikö laitettaisi mies vähäksi aikaa jäähylle?!
Tajuat varmaan pointin?? Meitä on aika moneen junaan tiedätkös. Mielestäni niiin kauan kun ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja yritetä tahallisesti loukata viesteissä on sana vapaa. Joku ottaa asian huumorilla, jotkut ei välitä, ja jotkut ottaa taas tosissaan. "terrorisoi" on aika vahva sana Tomin teksteistä muutenkin  ;D Eikös foorumi ole juuri keskustelua ja erilaisia mielipiteitä varten ?

Petteri Soininen

• Jr. Member
  • **
    • Profiili
« Vastaus #14 : 12:48:50, 14.11.2005 »

Huumori hei,  älä jätä..

Mielestäni Soininen on liian tosikko tälle foorumille. Eikö laitettaisi mies vähäksi aikaa jäähylle?!
Tajuat varmaan pointin?? Meitä on aika moneen junaan tiedätkös. Mielestäni niiin kauan kun ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja yritetä tahallisesti loukata viesteissä on sana vapaa. Joku ottaa asian huumorilla, jotkut ei välitä, ja jotkut ottaa taas tosissaan. "terrorisoi" on aika vahva sana Tomin teksteistä muutenkin  ;D Eikös foorumi ole juuri keskustelua ja erilaisia mielipiteitä varten ?

Jimi-hyvä, saatat olla oikeassa.

Haluaisin kuitenkin vielä huomauttaa Vesasessa piilevästä vaarasta: Joku ihme on saanut monet korttelikeskustelijat siihen uskoon, että sama se mitä tänne postaa, kunhan vaan saadaan keskustelua aikaiseksi. Tämän logiikan mukaan jokainen puujalkakin on toivottavaa iskeä tänne. Onhan sekin vastaus (johonkin), voihan sekin tukea (jonkun - omaa?) mielipidettä.

Vesanen kiteytti itse selityksiä tämän foorumin terrorisointiin näin: Toisaalta taas mitä tulee erinäisiin asioihin täällä kommentoimiseen, niin käyttäkää ihmeessä itse enemmän tätä foorumia... välillä menee helposti viikko ettei tänne tule yhtään uutta viestiä... niin jotta täällä saadaan jonkunnäköistä aktiviteetti ylläpidettyä, niin jonkunhan niitä viestejä on laitettava.

Eikö tämä jo selittäne kaiken? Ehdotan edelleenkin rajoitinta: 1 Viesti / vko / Vesanen.